برگزاری اولین نشست “گروه کاری همکاری های آموزشی و امنیت ترافیکی” وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و وزارت کشورجمهوری ترکیه در اتحادیه

اولین نشست “گروه کاری همکاری‌های آموزشی و امنیت ترافیکی” در اجرای تفاهم همکاری امنیتی و انتظامی بین وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و وزارت کشور جمهوری ترکیه در سالن جلسات اتحادیه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، در راستای اجرای یادداشت تفاهم نامه  همکاری های امنیتی و انتظامی بین وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و وزارت کشور جمهوری ترکیه، روز یکشنبه 15 اسفند ماه نخستین نشست گروه کاری همکاری های آموزشی و امنیت ترافیکی  جمهوری اسلامی ایران  و جمهوری  ترکیه با حضور “مهمت یاووز  رئیس دپارتمان امنیت ترافیکی وزارت کشور ترکیه ” و هیات همراه، محمدیان یزدی مدیر کل دفتر حمل و نقل و ترافیک و دبیر شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و تعدادی از مدیران وزارت کشور در  اتحادیه برگزار گردید و در خاتمه حاضرین در جلسه از مرکز داده کاوی اطلاعات سامانه سیمفا بازدید به عمل آوردند.

در آغاز این نشست هم اندیشی که با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید شروع شد؛ محمدیان یزدی مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک و دبیر شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ضمن خیرمقدم به هیات اعزامی از وزارت کشور ترکیه، به الگوی سازمان بهداشت جهانی در خصوص سیستم ایمنی حمل و نقل اشاره نمود.

محمدیان اظهار داشت ایمنی خودروها در ایران اعم از خودروهای ساخت داخل و خودروهای واراداتی در دو مقطع زمانی پس از تولید یا ورود خودرو به کشور و پس از طی شدن دوران معافیت معاینه فنی، از لحاظ استانداردهای فنی و ایمنی و همچنین آلایندگی کنترل می‌شود.

وی افزود: معاینه فنی در ایران شامل 2 بخش سبک و سنگین بوده که اطلاعات دریافتی هر دو در یک سامانه متمرکز و جامع جمع آوری می گردد و ساختمان مرکزی این سامانه ملی در  این اتحادیه مستقر می‌باشد.

عبداله متولی مدیرعامل اتحادیه و مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور  ضمن خیرمقدم به حاضرین، اعیاد شعبانیه و میلاد مسعود امام حسین علیه‌السلام  را تبریک گفت و تاکید نمود که این اعیاد از اهمیت خاصی برای ما ایرانیان برخوردار می‌باشد.

مدیرعامل اتحادیه در ادامه سخنان خود؛ خواستار گسترش همکاری و انتقال تجربیات در حوزه حمل و نقل و ترافیک با کشور ترکیه  شد و به تشریح نحوه عملکرد سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران موسوم به سیمفا پرداخت و گفت: مرکز داده کاوی اطلاعات سامانه سیمفا  یک مرکز کم نظیر  در حوزه  نظارت آنلاین، ارزیابی و یکپارچه سازی مراکز معاینه فنی در جهت بهبود عملکرد خودرویی، افزایش ایمنی تردد و کاهش آلودگی هوا در سطح منطقه است که  علیرغم  تحریم های ظالمانه علیه ملت بزرگ ایران؛  با فرآیندی یکپارچه، تمام مکانیزه و بدون دخالت عوامل انسانی ( در ثبت و انتقال نتایج آزمون ها) به دست متخصصان ایرانی طراحی، اجرا و اداره می شود.

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور از آمادگی ایران مبنی بر انتقال تجربیات خود در زمینه مدیریت هوشمند مراکز معاینه فنی خبر داد و تاکید نمود: برپایی چنین نشست‌های هم اندیشی بدون تردید نقش برجسته ای در انتقال دانش و تجربیات و تقویت همکاری های دو کشور دوست و همسایه خواهد داشت.

در ادامه مهمت یاووز  ریاست هیات ترکیه ای نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در اتحادیه و مرکز مدیریت معاینه فنی خودروها کشور؛ بر همکاری‌ بیشتر  در زمینه ترافیک و حمل و نقل بین دو کشور ایران و ترکیه تاکید نمود و با طرح چند سوال پیرامون فرآیند معاینه فنی و نحوه احراز هویت خودرو ها در مراکز معاینه فنی خواستار توضیحات بیشتری شد که متولی مدیرعامل و کارشناسان متخصص در اتحادیه به صورت تفصیلی فرآیند معاینه فنی از ورود خودرو به مرکز تا دریافت گواهی معاینه فنی را تشریح نمودند.

همچنین هیات ترکیه ای جویای قانون خودروهای فاقد معاینه فنی در ایران شدند که قانون مصوب جمهوری اسلامی ایران در این خصوص و نیز نحوه اعمال این قانون توسط پلیس راهور ناجا به طور دقیق و کامل برای ایشان تشریح گردید.

سپس مهمت یاووز رئیس هیات ترکیه اذعان داشت:  قوانین ترافیکی و معاینه فنی ترکیه  تا سال ۲۰۲۷ بر پایه قوانین روز اروپا  اجرایی خواهد شد و هم اکنون گواهی معاینه فنی ترکیه در دیگر کشورها نیز  معتبر است و اظهار داشت: استعلام اصالت گواهی معاینه فنی کشور ترکیه از طریق اسکن بارکد درج شده روی کارت های معاینه فنی ممکن است و تبادل اطلاعاتی بین ترکیه و دیگر کشورها در این زمینه صورت نگرفته است.

شایان ذکر است؛ در پایان این نشست هیات اعزامی از ترکیه و مدیران شرکت کننده وزارت کشور ایران در جلسه؛ از مرکز داده کاوی اطلاعات سیمفا بازدید به عمل آوردند و مدیر عامل اتحادیه به تشریح روند عملکرد سیمفا و نحوه رصد آنلاین مراکز معاینه فنی کشور پرداخت.

گالری تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیمفا