کدام ویژگی در خرید تایر اهمیت دارد؟

نکات مهم پیش از خرید لاستیک
  • طرح آج تایر
  • عمر آج تایر
  • تاریخ تولید تایر
  • بار مجاز تایر
  • سرعت مجاز تایر
  • سایز تایر

طرح عاج

علاوه بر تاثر زیاد بر زیبایی، کاربردهای مختلفی نیز دارد. شرکت های مختلفی هستند، که تنوع بسیاری برای طرح آج های لاستیک در نظر گرفته اند.آج لاستیک نقش مهمی در راندن آب به سطح جاده دارد و سنگریزه ها را از کف جاده دور می کند. همچنین کنترل حرارت و در نهایت قدرت فرمانگیری، با توجه به آج لاستیک، بررسی می شود.

عمر آج لاستیک

عمر آج لاستیک، با توجه به سایش با اعدادی بین 100 تا 500 مشخص می شود. هرچه عدد درج شده بیشتر باشد، عمر لاستیک هم بیشتر است.

اعداد و حروف روی لاستیک نشان‌دهنده کدام اطلاعات است ؟

تاریخ تولید

لاستیک هم مانند سایر محصولات کاربردی دارای تاریخ مصرف است و عمر مفید لاستیک ها به طور معمول 5 تا 6 سال است و بهتر است از شرکتی لاستیک خود را خریداری کنید، که گارانتی برای تایر داشته باشد.اگر به دیواره های لاستیک دقت کنید، تاریخ تولید به صورت شال و هفته درج شده.

بار مجاز

بار مجاز و تحمل وزن لاستیک ها متفاوت است، مقدار باری که می‌توان بر روی لاستیک‌ها وارد کرد، با استفاده از شاخص وزن لاستیک مشخص می‌شود. عبور از حد مجاز شاخص بار باعث انهدام لاستیک و موجب تصادف می‌شود.

سرعت مجاز

سرعت مجاز هر لاستیک، در حقیقت حداکثر سرعتی است که می‌تواند در ۱۰ دقیقه تحمل کند. این شاخص با حروف لاتین مشخص می‌شود.

سایز

هر خودرویی با توجه به سایز خاص خود، می‌تواند اندازه متفاوتی داشته باشد. هنگام خرید لاستیک باید به توصیه‌های شرکت تولید کننده خودرو توجه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیمفا