وزیر کشور: دولت از ظرفیت تولیدکننده داخلی برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی شهری استفاده می‌کند

وزیر کشور، تقویت حمل و نقل عمومی کشور را برای رفاه مردم و دانش‌افزایی در حوزه صنایع مهم دانست و گفت: این اقدام با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی روز شنبه نهم مهرماه در نشست مشترک با هیات رئیسه مجلس و تولید کنندگان داخلی بزرگ در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: تقویت حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری از جمله برنامه های اصلی وزارت کشور است و در این خصوص قراردادهای خوبی با شرکت های بزرگ داخلی منعقد شده است.

وی با اشاره به قرارداد خرید هشت هزار دستگاه اتوبوس درون شهری، ون، تاکسی و ماشین الات آتش نشانی گفت: تلاش داریم طی تعامل نزدیک با سازندگان داخلی، کیفیت با رعایت شرایط استاندارد ارتقا یابد تا پاسخگوی نیازهای حمل و نقل عمومی کشور باشیم.

دکتر وحیدی همچنین به برنامه‌ریزی برای تقویت ماشین آلات‌سنگین نظیر لودر، بولدوزر و سایر تجهیزات اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: استفاده از تولید داخلی با محوریت رونق تولید برای اشتغال‌زایی و همچنین دانش‌افزایی در حوزه صنایع است و این کار به صورت جدی دنبال می شود.

وحیدی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران، گفت: خواست دولت و مجلس این است که از ظرفیت داخل برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی شهری استفاده شود.

وی افزود: تامین 8 هزار دستگاه اتوبوس درون شهری، 5 هزار ون و برقی کردن اتوبوس ها در دستور کار وزارت کشور است و در نظر داریم برای تهیه 2 هزار اتوبوس برقی قرارداد ببندیم و همچنین برای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری برنامه هایی در نظر گرفته ایم.

وی افزود: وزارت کشور در حوزه تامین ماشین آتش نشانی، نردبان های بلند برای آتش نشانی ها، خودروهای خدماتی و عمرانی نیز برنامه هایی دارد و امیدواریم تولیدکنندگان بتوانند با کیفیت مطلوب این ماشین آلات را تولید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیمفا