برگزاری نشست دوره‌ای «جهاد تبیین» با موضوع دفاع مقدس

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، پایگاه بسیج شهدای حمل و نقل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور نشست دیگری از سلسله جلسات جهاد تبیین در این نهاد را با موضوع مروری بر ابعاد پیدا و پنهان دفاع مقدس برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، عبداله متولی  فرمانده پایگاه بسیج شهدای حمل و نقل و مدیرعامل این اتحادیه ضمن خیرمقدم به سردار صابری، از فرماندهان دفاع مقدس و سخنران ویژه این نشست و نیز سایر شرکت‌کنندگان از مجموعه بسیج شهدای حمل و نقل و کارکنان اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی، بر ضرورت زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای دفاع مقدس تاکید و در عین حال خاطرنشان کرد: حفظ تاریخ شفاهی جنگ با استفاده از خاطرات، تجربیات و دریافت‌های بازماندگان این دفاع مقدس هشت ساله رسالتی بر عهده همه ماست.

در ادامه این نشست سردار صابری به ذکر خاطراتی از آزادسازی خرمشهر و دلاورمردی شهیدانی که جان خود را فدای حفظ وجب به وجب خاک این شهر کردند پرداخت و با تشریح نحوه پیشروی رژیم بعث عراق در شهرهای مرزی ایران و پیامدهای خیانت عوامل داخلی و در راس آنها ابوالحسن بنی‌صدر که مردم را ناگزیر به مبارزه با دست خالی برای حفظ ناموس و خاک وطن کرده بود، یادآور شد: این جنگ نابرابر در حالی به ملت ما تحمیل شد که تقریبا هیچ کشور قدرتمندی از فهرست حامیان رژیم بعث خارج نمانده بود و جمهوری اسلامی ایران عملا با تمام قدرت‌های نظامی جهان در جنگ بود.

وی افزود: شاهد این مدعا جمع‌آوری غنائم و سلاح جنگی از بیش از ۴۰ کشور جهان در جریان این نبرد هشت ساله است که نشان می‌دهد هیچ محدودیتی برای تهیه سلاح از سوی نهادهای بین‌المللی برای عراق منظور نشد و فقط جمهوری اسلامی ایران بود که با حداقل امکانات و پشتیبانی جنگی و صرفا با تکیه بر نیروی ایمان رزمندگان، پا به میدان دفاع مقدس از کیان اسلام و کشور گذاشت.

بر اساس این گزارش، بخشی از نشست اخیر نیز به پرسش و پاسخ پیرامون دفاع مقدس و نیز مسائل روز کشور اختصاص یافت و شرکت‌کنندگان سوالات خود را با سخنران ویژه این نشست در میان گذاشتند.

لازم به ذکر است سلسله جلسات جهاد تبیین پایگاه بسیج شهدای حمل و نقل به صورت دوره‌ای و در مناسبت‌های ویژه برگزار می‌شود و همچنان ادامه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیمفا