گزارش جمالی نژاد از آخرین اقدامات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور/ واگذاری ۸۲۰ اتوبوس و ون به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از برنامه های این سازمان برای تولید ۹هزار و ۸۰۰ دستگاه خودروهای حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس و ون توسط تولیدکنندگان داخلی خبر داد و گفت: در مرحله نخست ۸۲۰ دستگاه اتوبوس و ون به شهرداری ها واگذار می شود.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور به نقل از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد با بیان این مطلب در آیین رونمایی مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و ماشین آلات عمرانی، خدماتی به شهرداری ها و دهیاری ها که ۱۴ شهریورماه با حضور وزیر کشور در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، گفت: همچنین قرارداد تولید بیش از هزار دستگاه ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی منعقد شده که ۶۴۴ دستگاه در این مرحله واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین اعطای تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده در حال پیگیری است که در سال جاری تاکنون ۲۵۰۰ دستگاه نوسازی شده و ۱۵۰۰ دستگاه دیگر نیز تا پایان شهریور وارد ناوگان تاکسیرانی شهری خواهد شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۸۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در حوزه حمل و نقل محقق شد و امسال نیز ۱۲ هزار میلیارد تومان برای این امر درنظر گرفته شده است.

جمالی نژاد همچنین گفت: وزارت کشور در کنار ماموریت های سیاسی، امنیتی  در حوزه  مدیریت شهری و روستایی هم مسئولیت دارد و با توجه به ماده ۶۲ قانون شهرداری‌ها، حمایت و نظارت بر این خانواده بزرگ بر عهده وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور طی سال های اخیر ۱۱ لایحه، ۳۱ آیین نامه و ۵۹۵ شیوه‌نامه و تفاهم‌نامه را در حوزه‌های مختلف کاری شهرداری ها و دهیاری ها تدوین کرده است.

جمالی‌نژاد ادامه داد: با حمایت های وزیر کشور، اقدامات جدی همچون بستر سازی قوانین در حمایت شغلی از دهیاران، تاسیس دهیاران خودکفا و تهیه ضوابط ساختمانی برای دهیاری‌ها انجام شده است.

وی اضافه کرد: امروز بیش از ۹۵ درصد از جمعیت روستایی از خدمات دهیاری‌ها استفاده می‌کنند. همچنین با ابلاغ قانون جدید روستاهای با بیش از ۲۰ خانوار می‌توانند مجوز دهیاری دریافت کنند.

معاون وزیر کشور در ادامه به قانون مهم درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری ها اشاره کرد و گفت: تصویب این قانون بعد از ۳۹ سال می‌تواند جهش جدی در حوزه خدمات شهری ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیمفا