برگزاری کارگاه‌های آموزش تخصصی ویژه حمل و نقل درونشهری

آموزش تخصصی ویژه حمل و نقل درون شهری

کارگاه‌های تخصصی حمل و نقل به مناسبت روز ملی حمل و نقل در مشهد مقدس (شهرطرقبه) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور؛ عصر روز شنبه 26 آذرماه در ادامه  اولین سمینار تخصصی حمل و نقل، کارگاه‌های آموزشی با حضور مشترک مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری‌ها و مدیران و روسای سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور در سالن همایش‌های هتل بزرگ پارک حیات طرقبه برگزار گردید.

این نشست تخصصی با تلاوت قرآن کریم و سرود ملی  و خیر مقدم عبداله متولی مدیرعامل اتحادیه و مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشوربه مدعوین  و فعالان حوزه حمل و نقل کشور آغاز شد.

در ابتدای جلسه متولی مدیرعامل اتحادیه با اشاره به اینکه این اولین نشست تخصصی میان مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری‌ها با مدیران و روسای سازمان‌های حمل و نقل همگانی می‌باشد، خواستار تعامل و هم افزایی هرچه بیشتر بین ایشان به منظور خدمات رسانی مطلوبتر به مردم شد و اظهار امیدواری کردکه با هماهنگی و نظارت بیش از پیش ستادهای معاینه فنی که مدیران و روسای سازمان‌های حمل و نقل؛ روسای این ستاد می‌باشند و مدیران کل دفاتر فنی امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری‌ها به عنوان روسای کارگروه‌های معاینه فنی استانی فعالیت می‌نمایند، بتوانیم شاهد افزایش کارایی و عملکرد دقیقتر مراکز باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه همه ساله در پایان سال و با نزدیک شدن به بهار نو، تعداد سفرهای روزانه در سطح شهرهای کشور افزایش قابل توجهی می‌یابد و مطابق منویات مقام معظم رهبری(دامت برکاته) مبنی بر جستجوی علل و عوامل و یافتن نقاط حساس و ضعف و بررسی سهم دستگاه‌های مختلف در تصادفات رانندگی به فرمایشات معظم له  “کاری کنیم که مردم عزیز ما این بخش حادثه‌خیز و تلخ و دردناک را در زندگی خود نداشته باشند.” اشاره نمود و افزود: رویکرد سازمان‌های حمل و نقل همگانی درونشهری از اسفند ماه جاری تا پایان فروردین ماه سال جدید در جهت ارائه تسهیلات حمل و نقلی مناسب و ایمن، استفاده حداکثری از توان ناوگان حمل ونقل عمومی متناسب با افزایش تقاضای سفرها می‌‎باشد که ضرورت دارد جهت افزایش سهولت تردد مردم عزیز کشورمان تمهیدات لازم با همکاری سازمان‌های حمل و نقل درونشهری و پلیس راهور فراجا پیش بینی گردد.

کارگاه تخصصی آخرین وضعیت ایمنی و تصادفات درون شهری

اولین کارگاه آموزشی با موضوع آخرین وضعیت ایمنی و تصادفات درون شهری با تدریس سردار سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور فراجا برگزار شد.
در این کارگاه به اهمیت و ضرورت همکاری و تعامل همه جانبه پلیس و سازمان‌های حمل و نقل درونشهری به منظور توسعه انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات شهری تاکید شد.

از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه لزوم تغییر نگاه و اخذ رویکرد جدید در حوزه حمل و نقل و حرکت به سمت رژیم جاده ای بود به طوری که زیرساخت‌ها و معابر موجود را در اختیار مد‌های نوین حمل‌ونقلی قرار گیرد و با عنایت به رشد فزاینده تقاضای سفرهای درونشهری باید  در حوزه حمل و نقل درونشهری به توسعه توجه ویژه ای شود.

کارگاه تخصصی آموزش قوانین و مقررات حوزه حمل و نقل درون‌شهری

دومین کارگاه تخصصی پیرامون قوانین و مقررات در حوزه حمل و نقل درون شهری با تدریس دکتر محمدیان مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور برگزار شد.
محمدیان در این کارگاه به ارائه سرفصل‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مکاتبات اداری درخصوص کلیه موضوعات حمل و نقلی اعم از تشکیلات شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، سازمان شهرداری‌ها  ضوابط و تشکیلات سازمان‌های حمل و نقل درون شهری پرداخت.

وی در ادامه قوانین، مقررات و ضوابط مربوط به عابرپیاده، حمایت از حقوق معلولان، سرویس مدارس، مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهری، کاهش حوادث ترافیک شهری، مولفه‌های سیستم مدیریت امینی براساس سند دهه اقدام(1400-1410)  مصوبه 112 کمیسیون ایمنی راه‌ها و  چالش‌های مربوط به موتورسیکلت‌ها و همچنین ضوابط مربوط به قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و بودجه تخصیصی مربوط به ارتقای امینی در حوزه شهری و اعتبارات مربوط به ماده 23 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را به صورت تفصیلی شرح نمود.

محمدیان در خاتمه قوانین، مقررات و ضوابط معاینه فنی (سامانه سیمفا) و عوارض خودرویی کشور (سامانه یکپارچه عوارض خودرویی کشور(سمیع)) را مطرح و ضمن تاکید به مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری‌ها و مدیران و روسای سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور مبنی بر فعالیت با سامانه یکپارچه عوارض خودرویی کشور(سمیع)؛ به بیان ضرورت و مزایای اتصال شهرداری‌ها به سامانه سمیع و تشریح چگونگی انجام فرآیند عوارض خودرویی توسط این سامانه پرداخت.

شایان ذکر  است در پایان لوح فشرده مباحث کارگاه آموزشی در اختیار کلیه شرکت کنندگان قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیمفا