جزئیات مطلب

تاریخ ایجاد:  1397/11/17 تعداد بازدید: 150 تعداد نظرات ارسالی: 0 نویسنده: publicrelation2
شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در کلام امام خمینی(رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)

فاطمیه نتیجه انکار غدیر است. ایام شهادت ام ابیها، حضرتصدیقه طاهره، فاطمه الزهرا سلام الله علیها را تسلیت می‌گوییم.


ای بانوی آب و آیینه! گیاهان از زمین به یاد تو سبز می‌رویند و شقایق ها از ازل تا ابد داغدار زخمی هستند که دستهایی نامهربان بر شانه‌های فدک زدند. هر دری را که می‌بینم دردی در من جوان می‌شود و زخمی کبود در من جوانه می‌زند. هرگاه نام تو بر زبانم می‌وزد جانی دوباره در من ریشه می‌دواند و اندوهی جانکاه زبانه می‌کشد. می‌دانم هیچ سنگی لایق آن نبوده است که بر مزارت بنشیند و از این رو تنها خورشید بر مزار تو سایه‌بان است. در این عالم همه چیز مهاجر است و تنها اندوه تو و زخم پهلوی توست که در کبودی تاریخ ماندگار است.

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کلام امام خميني رحمه الله علیه

من راجع به حضرت صدیقه سلام الله علیها خودم را قاصر می‌دانم ذکری بکنم، فقط اکتفا می‌کنم به یک روایت که در کافی شریفه است و با سند معتبر نقل شده است و آن روایت این است که حضرت صادق علیه السلام می‌فرماید: «فاطمه سلام الله علیها بعد از پدرش 75 روز زنده بودند، و حزن و شدت بر ایشان غلبه داشت و جبرئیل امین می‌آمد خدمت ایشان و به ایشان تعزیت عرض می‌کرد.»

ظاهر روایت این است که در این 75 روز مراوده‌ای بوده است یعنی رفت و آمد جبرئیل زیاد بوده است و گمان ندارم که غیر از طبقه اول از انبیاء عظام درباره کسی این طور وارد شده باشد که در ظرف 75 روز جبرئیل رفت و آمد داشته است ... مسئله آمدن جبرئیل برای کسی یک مسئله ساده نیست، خیال نشود که جبرئیل برای هر کسی می اید. امکان دارد بیاید، یک تناسب لازم است بین روح آن کس که جبرئیل می‌خواهد بیاید و مقام جبرئیل که روح اعظم است...

حتی درباره ائمه هم ندیده‌ایم که وارد شده باشد این طور که جبرئیل بر آنها نازل شده باشد، فقط این است که برای حضرت زهرا سلام الله علیها است آن که من دیده‌ام جبرئیل به وفور در آن 75 روز وارد می‌شده و مسائل آتیه‌ای که بر ذریه‌ی او می‌گذشته است، این مسائل را می‌گفته است و حضرت امیر علیه السلام هم ثبت می‌کرده است.

در هر صورت من این شرافت و فضیلت را از همه فضایلی که برای حضرت زهرا سلام الله علیها ذکر کرده‌اند ... بالاتر می‌دانم. ( صحیفه نور، ج 19، ص 278)

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کلام مقام معظم رهبری دامت برکاته

مسأله‏ دیگر، مسأله‏ روضه‏هاست. روضه‏خوانى و سینه‏ زنى باید باشد؛ اما نه در هر عزایى. این را بدانید که روضه خواندن و گریه کردن مربوط به همه‏ ائمه نیست؛ متعلق به بعضى از ائمه است. حالا یک وقت در جمع و مجلسى کسى روضه‏یى مى‏خواند، عده‏‌اى دلشان نرم مى‌شود و گریه مى‏کنند؛ این عیبى ندارد. اصلاً عزادارى کردن یک حرف است، روضه‏خوانى و سینه‏زنى راه انداختن یک حرف دیگر است. 

روضه‏خوانى و سینه‏زنى راه انداختن، مخصوص امام حسینعلیه‏السّلام است؛ حداکثر مربوط به بعضى از ائمه است؛ آن هم نه به این وسعت. مثلاً در شب و روز تاسوعا و عاشورا به‌خصوص، در شب و روز بیست ‏و یکم ماه رمضان، سینه‏زنى و عزادارى و برپایى جلسات خوب است؛ ولى مثلاً در مورد حضرت موسى‏ بن جعفر علیه‏السّلام - با این‏که وفات آن بزرگوار از وفات‌هاى داراى روضه‏خوانى است - من لزومى نمى‏بینم که سینه‌زنى بشود؛ یا مثلاً در سالگرد شهادت حضرت زهرا سلام‏اللَّه‏ علیها مناسبتى ندارد که ما بیاییم نوحه‏‌خوانى و سینه‏‌زنى کنیم؛ بهتر این است که در آن موارد، شرح مصایبشان گفته بشود. شرح مصایب، گریه‏ آور است. (به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معظم له)

print



rating
  نظرات

نظری وجود ندارد.

نام
ایمیل
وب سایت
عنوان
نظر
کد CAPTCHA
وارد نمودن کد