جزئیات مطلب

تاریخ ایجاد:  1397/7/3 تعداد بازدید: 334 تعداد نظرات ارسالی: 0 نویسنده: publicrelation2
چرخه معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوزساماندهی می‌شود

مهندس قیصر در حاشیه نشست مدیران مراکز آزمایشگاهی مخازن CNG، از حل مشکلات این بخش در آینده‌ای نزدیک خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، صبح امروز جلسه‌ای با حضور مهندس قیصر مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور و مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور و تعداد کثیری از مدیران مراکز هیدرواستاتیک تشکیل گردید که در آن به بحث و بررسی درخصوص مشکلات مراکز پرداخته شد.

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور ضمن خیرمقدم به حاضرین به ارائه توضیحاتی درخصوص  مشکلات پیش آمده پیرامون مراکز و آزمایشگاه‌های هیدرواستاتیک و ارائه راه حل برای آن پرداخت و گفت: چرخه معاینه‌فنی دارای پروسه خاصی است که توسط دولت تهیه و تنظیم شده است.

به گفته وی، چرخه معاینه‌فنی خودروهای دوگانه سوز نیاز به همکاری فرابخشی دارد، به ویژه این‌که در حال حاضر آزمایشگاه‌های هیدرواستاتیک در کشور نیاز به حضور و همراهی سازمان ملی استاندارد دارد، اما نظارت دقیقی بر آزمایشگاه‌ها که باید توسط این سازمان صورت بگیرد، انجام نشده است و سازمان ملی استاندارد براساس اعطای مجوز به آزمایشگاه‌ها بایستی دربرابر تخلفات احتمالی آنان نیز پاسخگو باشد.

مدیرعامل اتحادیه با تاکید بر این مهم که برگه تست مخازن خودروهای گازسوز در بازار بدون هیچ نظارت و به صورت غیرقانونی در حال خرید و فروش توسط افراد سودجو و متخلف است ، ابراز داشت: پیش از این توانسته بودیم توسط سامانه سیمفا تقسیم درستی برای مراجعه خودروها به مراکز برای تست مخازن صورت دهیم که با اقدام اخیر برخی دستگاه‌های غیرمسئول این موازنه برهم خورد به طوری که برخی از این مراکز تعداد پذیرش روزانه‌‌شان بیش از مقدار تعیین شده و بعضی دیگر به تعطیلی کشیده شدند و این عدم توازن بسیاری از مالکان آزمایشگاه‌ها را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخت؛ وی افزود، خوب است بدانیم همه و همه برای ایجاد و انجام هر اقدام درست و بالعکس نادرست سهیم هستیم پس براساس وظیفه و شرع و منطق بایستی از انحصار و بروز فساد جلوگیری کنیم.

قیصر در بخش دیگری از سخنان خود به این موضوع پرداخت که، با طرح اتحادیه حمل‌ونقل همگانی کشور دست دلالان از بازار تست مخازن خودرو کوتاه شده بود، گفت: این آرامش در این بخش دیری نپایید و برخی تحت عناوین مردمی با ارسال شکایات خود به اتحادیه خواستار تغییر روش یاد شده بودند که به اعتقاد بنده این‌ افراد سودجویانی بودند که قصد تجاری کردن تست مخازن CNG را  داشتند.

مدیرعامل اتحادیه، تصریح کرد: مالکان آزمایشگاه‌ها به این موضوع اعتراض دارند که سیستم نظارت کمرنگی بر این بخش وجود دارد و باید تست مخازن به صورت سیستماتیک بین آزمایشگاه‌ها تقسیم شود که اتحادیه به این نگاه احترام می‌گذارد.

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور گفت: اتحادیه در حال برنامه‌ریزی و انجام تقسیم سیستماتیک تست خودرو بین آزمایشگاه‌ها می‌باشد و نظر مسئولان نیز بر این است که نظارت سیستماتیک و بر خط ادامه پیدا کند. تا از بروز فساد و ایجاد رانت نیز جلوگیری شود.

وی در پایان از ساماندهی چرخه معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: برای جلوگیری از رانت و فسادهای احتمالی در حوزه باز و بست و تست مخازن خودروهای CNG در سیستم چرخه معاینه فنی اصلاحاتی داده می‌شود که بدین منظور جهت بسترسازی عادلانه سعی بر آن داریم مخازن به صورت متوازن و منطقی بین آزمایشگاه‌ها تقسیم شود تا انحصار به وجود نیاید.

print



rating
  نظرات

نظری وجود ندارد.

نام
ایمیل
وب سایت
عنوان
نظر
کد CAPTCHA
وارد نمودن کد