جزئیات مطلب

تاریخ ایجاد:  1396/7/4 تعداد بازدید: 340 تعداد نظرات ارسالی: 0 نویسنده: publicrelation2
دومین نشست تخصصی درخصوص مراکز هیدروستاتیک در اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور برگزار شد

صبح امروز نشست هم اندیشی مدیریت امور اجرایی معاینه فنی و مدیران شرکت‌های بازرسی در محل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور؛ روز دوشنبه سوم مهرماه سال جاری نشست تخصصی با حضور مهندس قیصر مدیرعامل، دکتر جعفرپور مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، صباغان قائم مقام، متولی معاون امور معاینه فنی و کارشناسان معاینه فنی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور و نیز مدیران عامل شرکت‌های بازرسی مخازن CNG برگزار گردید که در آن به چگونگی بازرسی و امحاء مخازن گازسوز در خودروها و مسایل و مشکلات پیرامون نحوه انجام آن پرداخته شد.

در ابتدای جلسه مهندس قیصر مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور ضمن خیرمقدم به حاضرین فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسینعلیه‌اسلام  را تسلیت گفت و اهداف برگزاری این جلسه را بیان کرد.

سپس وی در خصوص بازرسی مخازن CNG و دستورالعمل‌ها و استانداردهای لازم پیرامون آن توضیحاتی را ارائه و چگونگی اخذ معاینه فنی خودروهای گازسوز و نحوه درج اطلاعات مخازن این خودروها در سامانه سیمفا و تایید آن توسط این سامانه را تشریح نمود.

در ادامه متولی معاون امور معاینه فنی در اتحادیه، توضیحاتی درخصوص وظایف، عملکرد و چگونگی تعامل شرکت‌های مهندسی و بازرسی فنی مخازن CNG که از سوی سازمان ملی استاندارد ایران تایید شده با مراکز معاینه فنی و آزمایشگاه‌های همکار ارائه داد و اظهار داشت با توجه به اعلام سازمان ملی استاندارد ایران به اتحادیه تاکنون 21 شرکت تایید صلاحیت شده وجود دارد.

وی اذعان داشت با توجه به این که تست و آزمون خودروهای دوگانه سوز(CNG) در سراسر کشور آغاز گردیده است و طبق الزامات سازمان ملی استاندارد ایران جهت انجام آزمون سطح 1و 2 (چشمی و هیدروستاتیک) حضور بازرس تایید صلاحیت شده الزامی می‌باشد؛ لذا این جلسه جهت هم‌اندیشی، تعامل و همکاری متقابل بین مراکز معاینه فنی، مراکز هیدروستاتیک و شرکت‌های بازرسی و سیاست‌گذاری در این خصوص برگزار گردیده است.

متولی ضمن هشدار جهت تست کامل CNG اعم از قطعات گازسوز و مخزن را طبق استاندارد 9426 و 9747 و  انجام تست کامل هیدروستاتیک براساس استاندارد 6792 ؛ گفت: الزامی است کلیه مخازن خودروهایی که در تست هیدروستاتیک مردود می‌شوند با حضور بازرس صورتجلسه شده و با رعایت همه ضوابط و قوانین نسبت به امحاء آن مخزن اقدام گردد و تاکید نمود این مخازن به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی اجازه نصب روی خودروهای دیگر و بازگشت به چرخه حمل و نقل را نخواهند داشت و با شرکت‌های متخلف برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد پذیرفت و فعالیت آنها در سامانه سیمفا غیرفعال خواهد گردید‌.

وی همچنین درخصوص مخازن غیرمجاز و غیراستانداردی که از مبادی غیرقانونی وجود دارد و نصب آنها بر روی خودروها به شرکت‌های همکار و بازرسی هشدار داد و نیز کالیبره کردن دستگاه‌ها را وظیفه شرکت‌های همکار و نظارت بر این موضوع را وظیفه شرکت‌های بازرسی دانست.

معاون امور معاینه فنی اتحادیه افزود: تنها مراکز معاینه فنی که الزامات استاندارد 5601 را از نظر محیطی رعایت و شرایط لازم را دارا بوده و در استخدام کارشناس فنی متخصص خودروهای دوگانه‌سوز الزامات سازمان ملی استاندارد ایران را رعایت کردند؛ می‌توانند نسبت به پذیرش و آزمون خودروهای دوگانه‌سوز اقدام نمایند و در صورت عدم رعایت موارد فوق، شرکت‌های بازرسی اجازه عقد قرارداد با این مراکز را نخواهند داشت.

متولی ضمن آنالیز و اعلام آخرین قیمت‌های مصوب آزمون‌‌های خودروهای دوگانه‌سوز، اخذ هرگونه مبلغی مازاد بر تعرفه اعلامی اعم از بیمه، مالیات بر ارزش افزوده و ...  را تخلف شمرد و تاکید کرد با متخلفین برابر قوانین و ضوابط جاری برخورد می‌گردد.

در ادامه حاضرین در جلسه به ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.

در خاتمه جلسه کمیته تخصصی شرکت‌های بازرسی تشکیل و اعضاء این کمیته‌ نیز با برگزاری انتخابات از بین حاضرین در جلسه مشخص گردید.

print



rating
  نظرات

نظری وجود ندارد.

نام
ایمیل
وب سایت
عنوان
نظر
کد CAPTCHA
وارد نمودن کد